Hogyan konfiguráljunk több 2X tűzjelző központból felépülő tűzjelző rendszert?
- A több tűzjelző központból álló rendszer jellemzően összetett, kiemelt fontosságú a rendszer átláthatósága. Ennek érdekében javasoljuk, hogy minden központon legyenek egységesen létrehozva a következő rendszer elemek (még akkor is, ha az adott központon nincsenek használatban):
 
- Összes zóna egységes létrehozása minden központon (Zónák)
 - Összes terület egységes létrehozása minden központon (Területek)
 - Összes kimenet csoport egységes létrehozása minden központon (Kimenetcsoport)
 - Kimenet csoportok zónához rendelésének egységes létrehozása minden központon (Zónák)
 - Zónák területhez rendelésének egységes létrehozása minden központon (Területek)
 
- Ha nem szeretnénk többször dolgozni a központok egységesítésével, a következőképp is eljárhatunk:
 
- Az első központot hozzáadjuk a PCC-2X konfigurációs szoftverhez, és azon elvégzünk minden zóna, terület, kimenet csoport létrehozást, hozzárendeljük a kimenet csoportokat a zónákhoz, hozzárendeljük a zónákat a területekhez.
 - A központra kattintva kiválasztjuk a „Mentés sablonként…” opciót.
 - A projekt nevére kattintva kiválasztjuk a „Létrehozás sablonként…” opciót, és létrehozzuk a többi új központot / központokat.
 - Ezután beállítjuk a következő Központ paramétereket minden központon egyedileg:
 

- A legáltalánosabb használat az, hogy minden központon minden esemény látszik, és minden központból minden konfiguráció elvégezhető (homogén rendszer). Ilyenkor a következő beállítások szükségesek minden központon:
 

- Firenet / Hálózatba kötött központok -> Minden központhoz minden másik központ hozzá legyen rendelve
 - Firenet / Ismételt központok -> Minden központhoz minden másik központ hozzá legyen rendelve
 
- Ha ezekkel a lépésekkel megvagyunk, elkezdhetjük a hurok eszközök hozzáadását a szoftverben manuálisan, vagy a tűzjelző központ ’Öntanulás’ funkciójával.
 - Az átláthatóság és kezelhetőség szempontjából a központok, zónák, területek, kimenet csoportok mellett minden hurok eszközt, minden bemenetet és minden kimenetet pontosan nevezzünk el, hogy később is értelmezni tudjuk az elnevezést. Alapesetben a tűzjelző központban használt elnevezések kerülnek használatra a felügyeleti szoftverben is. Hurok eszköz elnevezés példa:
 
- 1/2/3 hegesztő műhely füst érz = Központ 1 Hurok 2 Cím 3 hegesztő műhely füst érzékelő
 - 3/1/125 ép 5 em 1 konyha hőérz = Központ 3 Hurok 1 Cím 125 épület 5 emelet 1 konyha hőérzékelő
 - Az elnevezések maximum 30 karakter hosszúak, így javasolt könnyen érthető, egyértelmű rövidítéseket használni az elnevezésekben (a felügyeleti szoftverben már lehet hosszabb elnevezéseket használni).
 
- Az átláthatóság szempontjából a nem használt bemenetek és kimenetek neve legyen „Nem használt”. Emellett hozzunk létre egy „Nem használt” kimenet csoportot, és a nem használt kimenetekhez ezt a csoportot rendeljük hozzá.
 - Ha a rendszerben szabályokat (egyedi tűzjelző rendszer működést tesznek lehetővé) használunk, be lehet állítani, hogy a szabály hatása csak az adott központon (amelyiken megírjuk a szabályt), vagy minden központon érvényes legyen. A rendszer működés egyszerűsége és átláthatósága szempontjából minimalizálni ajánlott a szabályok számát a rendszerben.
 - Ha az 1-es pontban egységesített adatokban (zóna, terület, kimenet csoport, hozzárendelések) bármilyen változás van, azt minden központon aktualizálni kell. Természetesen a változásokat mindig aktualizálni kell a felügyeleti szoftverben is.
 - A több központból álló tűzjelző rendszer minden központja ugyanolyan firmware verziójú legyen. Karbantartások alkalmával tartsuk naprakészen a tűzjelző eszközök firmware verzióit.